Payares 20, 2009 por Pablo R. Alonso


La Coordinadora Ecoloxista d’Asturies denuncia la vulneración de los derechos "d'Accesu a la Información que tenemos per parte de la Conseyería de Cultura, que ta denegándonos l'accesu al espediente del parque eólicu previstu en Carondio dende hai 2 meses". El proyectu eólicu de la Sierra de Carondio ta arrodiáu de polémica al ser una zona que nel PORNA ta catalogada como "Paisaxe Protexíu", y abelluga amás ún de los conxuntos tumulares más importantes del nuesu país.

Según denuncien los ecoloxistes "Cultura lleva dos meses dándonos vueltes pa nun dexanos ver l'espediente, vulnerando el marcu llegal recoyíu na Llei 27/2006 que regula los derechos d'accesu a la información, participación pública y accesu a la xusticia en materia de mediu ambiente, que prevé un derechu d'accesu a la información ambiental a favor de 'toos', incluyendo persones físiques y xurídiques". Derechu que, señalen, "se puede exercer ensin que pa ello ten obligaos a declarar un interés determináu". Asimesmo l'alministración tien de contestar la solicitú nel "plazu d'un mes". Nesti casu, segun la CEA, l'alministración asturiana tardó más d'un mes "sólo en contestar pa desixir prueba de la representación y interés nel espediente, plazu realmente inxustificable".

Dende la Coordinadora Ecoloxista d’Asturies recuerden que la zona "onde se pretende asitiar esti parque eólicu con 25 molinos ye d'altu valor históricu y patrimonial, col mayor conxuntu tumular d'Asturies, que se vería fuertemente dañáu". Conseñen asimesmo qu'hai catalogaos 34 túmulos na zona, lo que representa "un conxuntu inigualable", y que "con posterioridá a l'autorización ambiental descubrióse un campamentu romanu que tamién veríase afectáu".
 
A la oposición de los ecoloxistes a esti proyectu súmase la dellos ciudadanos agrupaos nel "Colectivu Ciudadanu pola Conservación de Carondio", qu'al traviés de la so web tan faciendo un siguimientu críticu del proyectu de parque eólicu en Carondio

Fuente: Asturies.com